1

Click here to load reader

Le brexit - choses-normandes.com brexit... · eun parti de dreite, d’aveu le frélaumpyi de Farage, ... pris trop bas du lait, d’la chai, de la légeume, sauns prêchi des meseures

  • Upload
    vobao

  • View
    212

  • Download
    0

Embed Size (px)

Citation preview

Page 1: Le brexit - choses-normandes.com brexit... · eun parti de dreite, d’aveu le frélaumpyi de Farage, ... pris trop bas du lait, d’la chai, de la légeume, sauns prêchi des meseures

Le brexit

Sav-ous cha que « brexit » veurt dire : cha vyint de « british exit » les Grand Bretounssortent de l’Urope. V’lo David Cameron, le prémyi minisse, happaé à eune drôle desurguette : i criyait gaungni aisément le vote qu’il avait li-même mins en pllèche endemaundaunt és gens du Riâome Unin de chouési ente restaer dauns l’Urope ou byin s’enécappaer pouor de bouon. Mais le v’lo battu ! Sen idaée ‘tait d’ébllaqui les syins de l’Ukip,eun parti de dreite, d’aveu le frélaumpyi de Farage, qui, sauns décessi, digouésait dé counteL’Urope, mais itou les syins de son bord parmin les Conservateurs putôt tâtougnis. Touoteeune mouorie de gens, de la hâote jusqu’en bas, s’ébréholait à longueu de temps counte lesmâodites loués prinses à Brusselles, empôsaunt l’Etat d’yête maîte tcheu li et de governaer lepayis à sa fèchoun. Déjà que les Aungllais avaient paé vouleu de la monnaie comeune, l’euro,et qu’ils avaient gardaé la live, pouor que la finaunce de la Cité engraunge enco pus. Touotcha qui va paé dauns chu pays, ch’est de la fâote de l’Urope ! Les pêquous disent qué, daunseun hablle du nord, yavait, âotefeis, jusque pus d’eune chentane de batiâos, et qu’annyi il enreste eune malhéreuse douzanne ! La fâote à qui ? A l’Urope, justénément, qui les empôse deprenre la mé et de pêqui jusqu’oû drényi peissoun (les savaunts ount caltchulaé qu’i yérabyintôt pus de peissoun du tout à happaer dauns quique temps). Les fermyis giment itou sus lepris trop bas du lait, d’la chai, de la légeume, sauns prêchi des meseures pouor sâovaer lacampane ; ch’est l’Urope qui froume itou les atelyis les uns ampraès les âotes ; les horsins dePologne, de Roumanie, de Bulgarie ount le dreit de venin trachi de l’ouvrage en Aungleterrepour la mitaun mens chi, cha yempôse les Aungllais de travailli tcheu yeus ! Et le maired’avaunt à Londres, criyaunt prenre la pllèche de Cameron en s’allotaunt d’aveu Farage,crouése la countraée dauns eun car (féchounaé en Allemane, ya dé dequei ritounaer !) pourgoublinaer les votaunts en prêchaunt de l’ergent payi chaque semanne à L’Urope, ergent quitumberait dreit dauns la pouquette de l’hôpîta dauns le cas de muus souégni les maladiaunts.

Mais il oumbéliait (d’espraès) de dire que L’Urope leus en ardoune byintôt la mitaun,és entreprinses, és fermyis, és pêquous, és coumeunes pouor leus couraunt. La Renne renviepaé à coup les sous qu’o ramasse sus ses terres pique ch’est lyi qu’a les pus graund positiounsdauns touote la countraée. Et Farage li-même est reide countent de s’assyire sus sa quaire à laChaumbe de l’Urope et de happaer chaque meis pus de ounze mille euros. Eune hounte ! Lebuurre et l’ergent du buurre !

Et quei dire itou de la bordyire aungllaise déplléchie à Calais, en France, pouorempôsaer ches malhéreus réfugyis de crouési la mé jusque l’Aunglettere. Et qui qui les cache ?Les gendermes et les douényi fraunçais ! Qui trumutu pouor les gros camiouns espérauntdevaunt le tunnel ! Incryiablle de veî cha ! No-z-est-i paé par trop innochents de signi dédequei parel ?

Cameron criyait happaer la pie sus les oeus ; il en a-zeu que les écales. Le v’la oblligide lâqui sa quaire de prémyi minisse pouor rentraer tcheu li ! Byin couochi ! Les Gallouès etles Aungllais ount chouési de sorti de l’Urope padaunt qué les Ecossais et les Irlaundais duNord veulent restaer ; v’là le Riâome désunin ! La hâote finaunce, les graund entreprinsessount folles, débâochies de veî les affaires du countinent leus écappaer. Byin seur, cha r’est dela fâote des votaunts, malhéreuses gens sauns tuche qui coumprennent ryin à ryin !

Qui qui va se passaer achteu maisi ? Les Ecossais menachent de sorti du Riâome Unin,les Irlaundais du Nord veulent paé de nouvèle cllôture d’aveu leus veisène du Su, lesbaunques prêchent de se délogi à Paris ou à Francfort, les entreprinses ount poue d’avaer àpayi des dyîmes de douène. En attendi, i va falli que le nouvé governement s’entende d’aveul’Urope, touot seu en fèche de 27 pays. Cha va paé yête quemode de se débrênéqui !

Guy du Hammé de Hâot Juilet 2016